مشاورِ تو!

برای اولین بار مشاوره آنلاین تلفنی در سطح کشور توسط مهندس غیاثوند

راه های ارتباطی برای تعیین وقت مشاوره

09199100315  -  02126473180

saeed ghiasvand konkoor slide

چه کارهایی در آزمون انجام دهیم تا قبول شویم؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ابن روز ها قبولی در آزمون سراسری و آزاد برای والدین و دانش آموزان یکی از یزرگ ترین دغدغه ها محسوب می شه که ما در سایت سعید غیاثوند قصد داریم به نکات و مواردی اشاره کنیم تا به دانش آموزان کمکی شه در جهت قبولی در این امتحان بزرگ و سرنوشت ساز ، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.


برای قبولی در آزمون و ثبت بهترین نتیجه، علاوه بر این که باید زمان کلی آزمون رو در نظر بگیرید، زمان تک تک درس ها رو هم می بایست در نظر داشته باشید و مدیریت کنین و نیزعلاوه بر اون روی هر سوال بیش از اندازه زمان بندی مناسب هر درس وقت نذارید. مدیریت زمان در آزمون سراسری خیلی می تونه بهتون در کسب قبولی در رشته خوب و مورد انتظارتون مفید باشه.

حتما به نکات زیر برای یک آزمون موفق کنکور توجه کنید:

1: دقت به زمان

ببینید عزیزان شما هرچقدر آزمون هایی که در طول سال می دید علی الخصوص 2 3 ماه آخر سال که منجر به آزمون میشه بیشتر باشه باعث میشه دقت تون به زمان سر جلسه و جمع بندی کلی سوالات از لحاظ زمانی بهتر و بهینه تر باشه تا زمان طلایی خودتون رو از دست ندین چون خیلی از دانش آموزان به خاطر اینکه تجربه کمی در آزمون دادن دارن تا وارد آزمون میشن بخاطر حول شدن و عجله کردن یا وقت کم میارن یا تند تند و باعجله سوالات رو حل میکنن و باعث میشه تعداد غلط های آزمون بالا بره پس بنابراین دقت به زمان فقط با افزایش تعداد آزمون و تجربه ی آزمون های متعدد آزمایشی به دست میاد.

2: تکنیک مدیریت زمان

ما هفت روش مدیریت زمان داریم مانند : نوع خواندن سوالات، نوع خواندن پاسخ، تکنیک ضربدر دایره، تکنیک زمان نقصانی، شک دارهامو بزنم یا نزنم، ابهام داشته باشم چکار کنم؟ ...
دانش آموزان توجه داشته باشید که این موارد قلق ها و فوت های کوزه گری است که بهتون کمک می کنه توی کنکور موفق بشین و آزمون خوبی داشته باشید پس هرچقدر بهتر عمل کنین می تونین نتیجه بهتری هم بگیرید.
در ابتدا وقتی در جلسه کنکور هستید و دارید سوال هارو میخونین ، با قلم یا خودکار زیر نکات مهم سوال خط بکشید که باعث میشه تمرکز تون توی پاسخ دهی به سوالات بالابره. در وهله بعد باید سوالات رو به طور کامل بخونین و تا ته سوالات رو با تمرکز بالا بخونین چون ممکنه آخر سوال یه فعل معکوس و برعکس باشد و اون موقع باید دنبال یه مبحث دیگه می بایست بگردید.
بعد بیایید زیر داده های مهم خط بکشید مثلا در مبحث فیزیک زیر قسمت سرعت اولیه خط بکشید و بنویسید V0 یا مثلا سوال به شما میگه در زمان خاصی که باید زیرش خط بکشید بنویسیدT ، معمولا دانش آموزان این موارد رو یه گوشه کاغذ می نویسن و بعد وقتی که دوباره سوال رو میخونن بهش توجه می کنند که این میشه یک کار بیهوده.

مثلا با تکنیک خودکار قرمز که رنگی مشخص داره میتونین زیر خواسته ی سوال خط بکشین که یعنی دنبال این خواسته باید بگردید چون خیلی از دانش آموزان سوال رو ابتدا میخونن و پس از حل به یک عدد مثلا دست پیدا میکنن که جز پاسخ ها نیست بعد که سوال رو مجددا نگاه می کنین می بینین که خواسته ی سوال اصلا چیز دیگری بود. یعنی وقتی شما با خودکار رنگی زیر خواسته ی سوال خط می کشید براتون بولد میشه و مشخص میشه که باید دنبال چنین خواسته ای از سوال پاسخ بدید.

نوع خواندن پاسخ هم یکی از نکات مهم مدیریت زمان کنکور هست که در این تکنینک می بایست زیرپاسخ های چهارجوابی نیز خط بکشید و چهار گزینه رو بطور کامل و با دقت بخوانین، طراح سوال معمولا دام آموزشی رو در گزینه های اول و دوم قرار میده و دانش آموز بخاطر استرسی که سر جلسه کنکور داره سریغ همین گزینه هارو بعنوان جواب انتخاب می کنه.

 

 

در بخش مقالات سایت سعید غیاثوند به تک تک این موارد توضیح داده شده که می توانید آن ها را مطالعه نمایید.

3: تست زمان دار

تا زمانی که در منزل تست زمان دار تمرین نکنید انتظار نداشته باشید که سرجلسه آزمون معجزه شه و به همه سوالات در زمان مناسب جواب بدید.
مثلا برای درس های ریاضی و فیزیک هر سوال 2 دقیقه وقت بزارید یا 10 تا سوال رو در 15 دقیقه بهش پاسخ بدید. یادتون باشه برای حل سوالات نباید گیر به سوال خاصی بدید چرا که وقتی این اتفاق صورت بگیره 2 تا حالت پیش میاد که یا وقت میزارید و گیر میدید به سوال و به جواب نمی رسید هم وقتتون هدر میره و هم تسلط بر آزمون رو از دست می دید و استرس میگیرید و اگر به جواب هم برسید چون وقت زیادی از دست دادید دوست دارید در ادامه به سوالات سریعتر پاسخ دهید و زمان از دست رفته رو جبران کنین که اونجا قطعا دچار اشتباه میشید.

 

4: تسلط

یکی دیگه از موارد خیلی مهم تسلط هست. اصلا تا زمانی که ما روی مطلبی تسلط کافی نداشته باشیم مگه میتونیم جواب بدیم؟ دانش آموزان باید توجه داشته باشند که هرچی دایره تست هایی که حل می کنند زیاد باشه و هرچی مهارت در تست زنی شون بالاتر باشه و دوره های بیشتر و بهتری شکرت کنند و رفع اشکال کنند مباحثی رو که در اونها ضعف دارند و براشون سوال پیش میاد یا تست هایی که میزنن رو تحلیل کنن می تونن تسلط شون در آزمون رو بالاتر ببرند، چرا که همیشه ما بر این عقیده ایم که هرچی دایره تست هایی که حل می کنید بیشتر باشه در کنکور سوالات برای شما آشنا تره و با سوالات آشنا میشین و باعث افزایش تسلط شما در تست زدن میشه.


5: اصرار نداشته باش به همه سوالات جواب بدی

بعضی از داوطلب ها اصرار دارن که حتما به همه سوالات جواب بدند که این باعث میشه توی سوال های اول گیر کنن و به بیشتر سوالات نتونن پاسخ بدن.
پاسخ به تمامی سوالات آزمون الزامی نیست ، شما با کسب ۶۰ تا ۷۰ درصد می تونید به موفقیت دست پیدا کنید. از طرفی توقع بالا سبب به وجود آمدن استرس شده و احتمال خطا را افزایش می دهد. در صورتیکه بی دقتی دلیل پاسخ های اشتباه شما است، لیست بی دقتی های خود را یادداشت کرده و شب قبل از آزمون آن ها مرورکرده تا میزان خطاهای شما کاهش پیدا کند.

 

 

6: استرس نداشته باشین

بعضی از داوطلب ها از آزمون وحشت دارن و حتی سوالات خیلی آسون هم به نظرشون غیر قابل حله مثلا از شدت استرس سه بار سوال رو میخونن ولی اصلا متوجه اون نمیشن.

دانش آموزی که خوب مباخث درسی رو خونده باشه، به درستی آزمون های آزمایشی داده باشه و تعداد این آزمون ها بالا باشه و به حد کافی تست زده باشه و تسلط در آزمونش بالا باشه و تمامی موارد بالا رو خوب رعایت کرده باشه قطع به یقین استرسش سر آزمون اصلی کم میشه ولی اگر این موارد را رعایت نکرده باشه یهو سر جلسه آزمون با استرس زیاد مواجه میشه و و چه بسا با هوش و استعداد و مطالعه زیادی که داشته ، باز هم نتونه از پس آزمونش بر بیاد و نتیجه خوبی نگیره.

 

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان عزیز

سعید غیاثوند | مشاوره و برنامه ریزی کنکور

articles

Our Rating: 89% - 30 votes
89%

راه های ارتباطی با سعید غیاثوند

locationآدرس آموزشکاه : تهران، رسالت، خیابان هنگام، نرسیده به فرجام، ساختمان عتیق، پلاک ۳۹، واحد ۱۳
mobileموبایل : 09199100315 تعیین وقت
phoneشماره تلفن : 02126473180
instaاینستاگرام: saeed_ghiasvand_konkoor
instaآپارات: saeedghiasvand

حاضرین در سایت

ما 343 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آمار سایت

کاربران
88
مطالب
214
نمایش تعداد مطالب
191045

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سعید غیاثوند محفوظ می باشد | طراح سایت ابراهیم پور

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده