مشاورِ تو!

برای اولین بار مشاوره آنلاین تلفنی در سطح کشور توسط مهندس غیاثوند

راه های ارتباطی برای تعیین وقت مشاوره

09199100315  -  02126473180

saeed ghiasvand konkoor slide

چند رهنمون و نکته طلایی در پيشبرد مطالعه و تست زنی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محيط مطالعه ما چگونه بايد باشد؟ محيط مطالعه بايد آرام و بدور از هياهو و جنجال باشد. در صورت عدم دسترسي به اتاق مطالعه ساكت و آرام مي‌توانيد از كتابخانه‌هاي عمومي، پارك‌ها و فضاي سبز طبيعت استفاده نماييد (البته مواظب دوستان پر حرف و مزاحم باشيد).  در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 "چند رهنمون در پيشبرد مطالعه :"

1 - محيط مطالعه ما چگونه بايد باشد ؟ محيط مطالعه بايد آرام و بدور از هياهو و جنجال باشد ولي نه زياد جايي آسوده در صورت عدم دسترسي به اتاق مطالعه ساكت و آرام مي‌توانيد از كتابخانه‌هاي عمومي، پارك‌ها و فضاي سبز طبيعت استفاده نماييد (البته مواظب دوستان پر حرف و مزاحم باشيد). درجة حرارت اتاق مطالعه بايد 18 –16 درجة سانتي‌گراد باشد. در اتاق مطالعة خود يك دماسنج نصب كنيد. اتاق مطالعه بايد تهويه و رطوبت مناسب داشته باشد؛ اگر بخاري اتاق مطالعة شما مخزن آب ندارد يك كتري پر از آب را هميشه روي بخاري بگذاريد تا رطوبت اتاق مطالعه را تأمين كند. اتاق مطالعة شما بايد مرتب و منظم و پاكيزه و همه چيز در سر جاي خود باشد. كتابخانه خود را طبقه‌بندي كنيد تا هر كدام از كتاب‌هاي خود را كه مي‌خواهيد به راحتي بتوانيد پيدا نماييد. ميز مطالعة راحتي داشته باشيد.


2 - موقع مسافرت يعني زماني كه داخل ماشيني كه در حال حركت است نشسته‌ايد، مطالعه نكنيد. به خاطر اينكه وقت شما در هنگام مسافرت تلف نشود مي‌ توانيد مطالب خوانده‌ شدة قبلي را بطور ذهني مرور نماييد.


3 - اگر بيش از اندازه خسته هستيد فعلاً مطالعه را كنار بگذاريد. در هنگام مطالعه هر از چند گاهي نفس عميق بكشيد و در جاي خود تكاني بخوريد و به دور دست نگاه كنيد.


4 - هنگام مطالعه، بدن خود را راست نگه داريد ولي نه خيلي سخت و جدي.


5 - فاصلة چشمان شما از كتاب بايد حدود 60 –40 سانتي‌متر باشد.


6 - قبل از اينكه صفحة كتاب را بخوانيد يك نگاه برق‌آسا به سطور و تصاوير و جدول‌ها و نمودارهاي آن صفحه بياندازيد.


7 - مطالب خواند شده قبلي را در عرض پنج دقيقه مرور نمائيد؛ به عنوان مثال : اگر شما ديروز ده صفحه زيست‌شناسي مطالعه نموده‌ ايد و امروز هم مي‌خواهيد زيست‌شناسي بخوانيد، ده صفحة ديروز را در عرض پنج دقيقه مرور كنيد. اگر بعد از يك هفته، دوباره مي‌خواهيد زيست‌شناسي مطالعه نماييد، مطالب خوانده شده در چند روز گذشته را در عرض چند دقيقه بازخواني كنيد؛ توجه داشته باشيد كه مرور شما نبايد بيش از چند دقيقه باشد. لغات ادبيات فارسي، عربي و انگليسي، فرمول‌هاي فيزيك شيمي و يا هر1- مطلبي كه حفظ كردن آن مشكل به نظر مي‌رسد بر روي تكه‌هاي كوچك كاغذ بنويسيد و در جيب خود بگذاريد و آنها را در فرصت‌هاي مناسبي مانند صف اتوبوس، چاي خوردن، تفريح و گردش و ... مطالعه كنيد. سعي كنيد هر درس را با رنگي بنويسيد كه از ديگري متفاوت باشد.


9 - به سلامتي چشم و گوش و مغز و در كل سلامتي تمان بدن خود اهميت بدهيد. سلامتي عمومي بدن شما با رژيم غذايي متعادل و متنوع، ورزش، استراحت و خواب كافي و استحمام مرتب تأمين خواهد شد. سلامتي روحي شما از چه طريقي تأمين مي‌شود؟ (پاسخ به عهدة خود شماست)


10 - هنگام مطالعه، پلك زدن را از ياد نبريد. زماني كه چشمان شما هنگام مطالعه كردن خسته شوند چشمان خود را ببنديد و گودي كف دست را بر روي چشمان خود بگذاريد. مواظب باشيد كه دست شما به چشم نخورد؛ يعني، فقط يك گودي از كف دست خود بسازيد و بر روي چشم بگذاريد؛ با اين كار، علاوه بر اينكه چشم‌ها استراحت مي‌كنند، مغز نيز از خستگي رهايي مي‌يابد و مطالب خوانده شده به ضمير ناخودآگاه سپرده مي‌شود و به آنها سروساماني داده مي‌شود تا در حافظه ضبط گردند.


11 - براي حفظ سلامتي چشم خود، آنها را تميز نگه‌ داريد و از گردو غبار، ضربه‌هاي چشمي‌، نگاه كردن به نورهاي قوي به ويژه نور جوشكاري، ماليدن دست‌هاي آلوده به چشم‌ها، نگاه كردن به تلويزيون و كتاب از فاصلة خيلي دور و خيلي نزديك، و ... خودداري نماييد.


12 - همواره عينك خود را تميز نگه داريد (اگر عينكي هستيد). به چشم پزشكي مراجعه كنيد كه به بينايي و چشمان شما ارزش و اهميت قايل است نه فقط به نمرة عينك شما.


13 - آيا تا به حال از خود پرسيده‌ بوديد كه بهترين و بدترين نور براي مطالعه كدام است؟ بهترين نور براي مطالعه، نور خورشيد يعني روشنايي روز (نه جلوي آفتاب) و بدترين نور، نور لامپهاي فلوئورسنت (لامپ‌ هاي مهتابي) است.


14 - گاهي مطالعه را رها نموده و كتاب را ببنديد و مطالب خوانده شده را در ذهن خود با چشمان بسته مجسم و مرور نماييد. خلاقيت و تجسم را در خود پرورش دهيد.

 

pish bord motslee

 

"از مطالعة خود لذت ببريد؛ هرگز با اكراه و اجبار مطالعه ننماييد"

 

15 - از روش «خلاصه برداري» و «طبقه بندي» استفاده كنيد ولي سعي كنيد خلاصه برداري‌هاي شما كوتاهتر و مفيدتر باشد؛ يعني، واقعاً خلاصه‌برداري باشد نه رونوشت كتاب. يادداشت‌ برداري مفصل و بلند‌تر، هم وقت شما را مي‌گيرد هم اينكه نهايتاً متوجه مي‌ شويد كه يادداشت شما عين خود كتاب شده است. به يك نمونه از طبقه‌بندي مطالب از زيست‌شناسي گياهي توجه نماييد (زيست‌ شناسي گياهي نظام جديد صفحة 37).

سعید غیاثوند | مشاور و برنامه ریز کنکور

موفق باشيد

articles

Our Rating: 89% - 31 votes
89%

راه های ارتباطی با سعید غیاثوند

locationآدرس آموزشکاه : تهران، رسالت، خیابان هنگام، نرسیده به فرجام، ساختمان عتیق، پلاک ۳۹، واحد ۱۳
mobileموبایل : 09199100315 تعیین وقت
phoneشماره تلفن : 02126473180
instaاینستاگرام: saeed_ghiasvand_konkoor
instaآپارات: saeedghiasvand

حاضرین در سایت

ما 102 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آمار سایت

کاربران
88
مطالب
214
نمایش تعداد مطالب
192152

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سعید غیاثوند محفوظ می باشد | طراح سایت ابراهیم پور

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده