مشاورِ تو!

برای اولین بار مشاوره آنلاین تلفنی در سطح کشور توسط مهندس غیاثوند

راه های ارتباطی برای تعیین وقت مشاوره

09199100315  -  02126473180

saeed ghiasvand konkoor slide

مقاله بررسی مشاوره کنکور خوب چيست و چگونه است ؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

آيا به اين نكته دقت كرده‌ايد كه چرا اكثر داوطلبين قوي و برجسته دانش آموزانی كه در كنكور حائز رتبه‌هاي برتر مي‌شوند! در مؤسسات كنكور, دبيرستانها و يا مراكز پيش دانشگاهي دولتي و غير دولتي به مشاورين مركز خود براي برنامه‌ريزي تحصيلي و مشاوره‌ي درسي رجوع نمي‌كنند...

آيا به اين شعار های تكراري همه مؤسسات دقت كرده‌ايد؟


- مشاوره ـ برنامه‌ريزي و هدايت تحصيلي يكساله براي همه داوطلبين
- انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسري
- آزمون‌هاي منظم با ارائه كارنامه هوشمند.
و دهها شعار از اين قبيل...

آيا به اين نكته دقت كرده‌ايد كه چرا اكثر داوطلبين قوي و برجسته دانش آموزانی كه در كنكور حائز رتبه‌هاي برتر مي‌شوند! در مؤسسات كنكور, دبيرستانها و يا مراكز پيش دانشگاهي دولتي و غير دولتي به مشاورين مركز خود براي برنامه‌ريزي تحصيلي و مشاوره‌ي درسي رجوع نمي‌كنند!!

 
خود شما چند بار براي برنامه‌ريزي تحصيلي نزد مشاور دبيرستان يا مركز پيش دانشگاهي خود رفته ايد ؟و يا خود شما مشاور مركز خود را چقدر قبول داريد؟ به ميزان كارآيي و يا به سيستم كار او چقدر معتقديد و آن را چقدر قبول داريد؟ اصلاً به عبارت بهتر مشاورين مراكز تحصيلي شما در طي سال تحصيلي چند بار به كلاس شما مي‌آيند!آزمونهاي جامع شما را مورد بررسي قرار مي‌دهند، و يا براي شما برنامه‌ريزي نفر به نفر مي‌كنند. اصلاً اين برنامه تا چه حد عملي، واقعي و به حقيقت نزديك است ؟ شما از اين برنامه‌ها چقدر نتيجه گرفته‌ايد؟ پس يکی از علل اصلی اينکه داوطبين و دانش آموزان تراز اول مدارس و يا مدارس برجسته دولتی و يا غير انتفاعی از مشاورين برجسته که در بيرون ازدبيرستانها و يا مراکز پيش دانشگاهی بهره می گرند همين عدم کارايی که ذکر شد می باشد . به هر حال به اين جا رسيده‌ايم كه چرا مشاور و برنامه‌ريز داوطلب كنكور مي‌بايست فردي جزء مشاور دبيرستان‌، مراكز پيش دانشگاهي يا كلاس‌هاي كنكور او باشد وچگونه بايد يک مشاور خوب و حرفه ای را تشخيص داد . و حالا شرح ماجرا :

 

04 moshaver khjpg1


- اولاً متأسفانه بواسطه مشكلات و موانع موجود در مسير جذب داوطلب براي مدارس غير انتفاعي ( به جزء مدارس تراز اول كشور كهتعداد آنها محدود مي‌باشد) و خصوصاً براي مؤسسات كنكور، مشاورين اين مراكز به جاي مشاوره و برنامه‌ريزي درسي واقعي بيشتر به سرپوش گذاشتن بر روي مشكلات مدرسه يا مؤسسه و يا توجيه عملكرد دبيران و يا مديريت آن و نيز به جاي برگزاري آزمونهايی واقعي با سوالاتی در واحد و استاندارد كنكور از هر ابعاد, اقدام به برگزاري آزمونهايي با سوالات بسيار ساده و يا از جزوه اساتيد مركز آموزشی خود می نمايند , يعني به عبارت بهتر چون طراحان تست‌ها خود معلمين همان مركز آموزشي هستند به جهت خيلي از مسائلي كه توضيحش در اين بروشور صحيح نمي‌باشد, فقط اعداد تستهايي كه سر كلاس حل كرده‌اند را عوض كرده و يا از تست‌هايي با سطح سادگي بسيار زياد در آزمونها استفاده مي‌كنند. خوب نتيجه كاملاً معلوم است, درصد بالا, كسب نتيجه دلخواه داوطلب و رضايت خانواده ها و مهم‌تر از همه مشخص نشدن ميزان سواد واقعي داوطلب و معايب و مشكلات مؤسسه يا مدرسه كه اين كار معمولاً تا اسفند ماه ادامه مي‌يابد الان فروردين ماه است تا كنكور فقط سه ماه وقت داريم كه همه‌ي اين ايام هم مفيد نيست. در ضمن امتحانات ترم دوم پيش‌ دانشگاهي هم نزديك است. در اين ايام اكثر داوطلبين در آزمونهاي سازمان سنجش و يا قلم‌چي ثبت نام مي‌كنند تا آموخته‌هاي يكساله خود را محک زده و به اصطلاح رتبه كنكور سراسري خود را تخمين بزنند. متأسفانه كاملاً واضح است كه نتيجه‌ي اين آزمونهاي داوطلب 180 درجه با نتايجي كه در مركز آموزشي خود كسب نموده متفاوت است, كه علت اين امر هم آنست که در اين آزمونها معلمين مراكز آموزشي دانش آموزان طراح سوالات اين آزمونها نبوده‌اند و هيچ علتي هم براي استفاده از سوالات ساده وجود ندارد . و حالا توجيه مشاورين مؤسسه يا مدرسه خيلي جالب است:‌  آنها ادعا مي كنند كه اين آزمونها استاندارد نبوده و اينسوالات در كنكور مطرح نمي‌شوند زيرا سطح سوالات فراتر از سطح كنكور است. جالب است كه آنها ادعا مي‌كنند حتي آزمونهاي سازمان سنجش هم استاندارد نيست و فراتر از سطح كنكور طراحي شده است. خوب نتيجتاً چون تاكنكور فرصت زيادي باقي نمانده است حاصل يكسال خرج كردن زحمت كشيدن، بيدار بودن و... صفر است رتبه داوطلب عددي است بزرگتر مساوي عددي 6 رقمي كه حدس زدن آن هم كار سختي نيست.

 - ثانياً شما به كسي احتياج داريد كه دور از سيستم آموزشي شما باشد و از بالا به همه قضايا نگاه كند, براي شما تصميم‌ بگيرد,هدايتان كند و آزمونهاي منظمي از شما بگيرد كه اگر سختی سوالات آن بيشتر از كنكور نيست حداقل در سطح كنكور باشد تا ميزان واقعي معلومات شما داوطلب عزيز و همچنين نقاط قوت و ضعفتان مشخص و راهكارهاي مناسب را براي شما طرح‌ريزي كند.

- ثالثا خيلي از داوطلبين مي‌گويند ما براي خودمان ، خودمان تصميم‌ مي‌گيريم و احتياج به كسي نداريم كه ما را هدايت كند اينکار اصلاً امكان پذير نيست زيرا شما نه تخصص كافي و نه معلومات اين كار را داريد و نه به مقوله كنكور مشرفيد و خيلي از مسائل پيرامون آن را نمي‌دانيد حتي اگر يكبار هم كنكور داده باشيد .

در انتها اين نكته را هم يادآور مي‌شويم كه 70% سوالات كنور ديگر به صورت كاملاً تخصصي و حرفه‌اي طرح مي‌شود و ديگر مثل گذشته نيست که با دانستن يك فرمول ساده براحتي تست بزنيم و درصد بالا كسب كنيم سوالات به صورت 100% كارشناسي و حرفه‌اي طرح شده و حتي جوابهاي غلطي كه احتمال دارد دانش آموز به آنها برسدرا هم طراحان تستها در گزينه‌ها قرار مي‌دهند كه نمونه بارز آن درس فيزيك در كنكور امسال است (متأسفانه اكثر داوطلبين به علت عدم رعايت اين موضوع درصد پاييني كسب كرده‌اند . )

به هر حال آنچه كه باید گفته میشد را گفتيم. قضاوت را به خود شما مي‌سپاريم . با آرزوی توفيق روز افرون برای همه نهال های برافراشته هميشه سبز اين ايران زمين.

 

 همه زندگی در انتخاب خلاصه می شود ,
درست انتخاب کنيم تا با آرامش زندگی نماييم . .

 

سعید غیاثوند | مشاور و برنامه ریز کنکور

موفق باشيد

articles

Our Rating: 88% - 31 votes
88%

راه های ارتباطی با سعید غیاثوند

locationآدرس آموزشکاه : تهران، رسالت، خیابان هنگام، نرسیده به فرجام، ساختمان عتیق، پلاک ۳۹، واحد ۱۳
mobileموبایل : 09199100315 تعیین وقت
phoneشماره تلفن : 02126473180
instaاینستاگرام: saeed_ghiasvand_konkoor
instaآپارات: saeedghiasvand

حاضرین در سایت

ما 103 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آمار سایت

کاربران
88
مطالب
214
نمایش تعداد مطالب
191116

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سعید غیاثوند محفوظ می باشد | طراح سایت ابراهیم پور

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده