مشاورِ تو!

برای اولین بار مشاوره آنلاین تلفنی در سطح کشور توسط مهندس غیاثوند

راه های ارتباطی برای تعیین وقت مشاوره

09199100315  -  02126473180

saeed ghiasvand konkoor slide

معرفی کامل رشته دامپزشکی و بازار کار و درآمد و تعداد واحدها

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سلام شقایق زینوزاده هستم دانشجوی رشته دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه سمنان ورودی سال ۱۳۹۵ رتبه منطقه یک ۴۰۳۳ بود زیست ۴۷ شیمی ۵۶ و فیزیک و ریاضی بین رنج ۳۰ تا ۴۰ زدم. در ادامه به معرفی رشته دامپزشکی و بازار کار و درآمد و تعداد واحدهای مورد نیاز در دانشگاه خواهیم پرداخت.

بعد از رشته های تاپ علوم پزشکی یعنی پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی، یکی از پر درآمد ترین رشته ها دامپزشکیه که البته زحمت زیادی هم داره. زیر نظر وزارت علوم هستش که البته جدیدا بحثش هست بیارنش زیر نظر وزارت بهداشت که این موضوع واسه دامپزشکان خیلی خوبه از نظر بودجه ای که بهمون تعلق میگیره برای تحقیقات و خیلی چیزهای دیگه.

شما این رشته رو هم بصورت پیوسته هم بصورت ناپیوسته میتونین قبول شید که در صورت پیوسته اش به اصطلاح بهش میگن دکتری عمومی دامپزشکی. مدت تحصیلش ۶ ساله و شما تو این ۶ سال ۲۲۴ واحد درسی دارید که ۹ واحدش اختیاریه.

درکل وقتی فارغ التحصیل میشید باید ۲۲۰ از از این ۲۲۴ واحد رو پاس کرده باشید. ازین ۲۲۴ واحدتون ۲۰ واحدش عمومی و ۲۰۴ واحدش دروس پایه تخصصی و بالینی تون هستش که بیشترین واحد هاتون رو آناتومی با ۱۰ واحد ، فیزیولوژی با ۹ واحد، بافت شناسی با ۶ واحد، مامایی، کلینیکال و پاتولوژی و بیماری های دام بزرگ هر کدوم با ۴ واحد تشکیل می دن که اهمیت دروس به نظر من به فیلد مورد علاقه تون بستگی داره.

توی این واحد ها با هرچیزی که صنعت دامپروری ایران باهاش سروکار داره از جمله آبزیان، زنبور، دام بزرگ و دام کوچیک، طیور و غیره و نحوه پرورش دادن شون، بیماری هاشون و نحوه درمانشون آشنا می شید.

02 dampezeshki bio 02

 

بقیه واحدهاتون هم تقریبا شبیه پزشکیه، شما فیزیولوژی، آناتومی، جنین شناسی و بیماری های تولید مثلی، انگل، مامایی، جراحی، اپیدمیولوژی، فارماکولوژی، رادیولوژی وخیلی چیزهای دیگه رو باید بگذرونید. تا سال ۹۲ بچه های دامپزشکی مثل بچه های علوم پزشکی امتحان علوم پایه میدادن اما الان اون امتحان حذف شده و بجاش سال چهارم باید یک امتحان بدید به اسم پری کلینیکال بعد از اون امتحان میتونین دوره ی کارآموزی تون رو توی یک کلینیک بردارید و شروع به کار کنید تا کار یاد بگیرید. سال ششم هم که کلا دروس بالینیه و فقط توی کلینیک هستید.

چون فیلدهای این رشته خیلی شبیه پزشکی و یکم محدودتره ادامه تحصیل تا مقطع تخصص و فوق تخصص هم میتونید داشته باشید.

برای phd همون دکتری شما مقاله احتیاج دارید و البته جایی که درس میخونین و معدلتون هم مهمه دکتری تون رو توی زمینه های پاتولوژی، فارماکولوژی، داخلی دام بزرگ و کوچک، جراحی، بیوشیمی، فیزیولوژی دامپزشکی و خیلی فیلدهای دیگه میتونین بگیرین و همین هارو تا مقطع تخصص و فوق تخصص هم میتونین دنبال کنین.

از نظر آینده کاری هم توی ایران بازار کار خوبی داره و هنوز هم اشباح نیست درکل خوبه مخصوصا الان که توی کشورمون صنعت پت خیلی داره جا می اوفته و راحت می تونین کلینیک بزنید و یا توی کلینیک مشغول به کار شید، البته اینکه بتونین کار پیدا کنین بستگی به توانایی هاتون و کارکردن تون داره و اینکه چقدر کاربلد هستید و چقدر توی کارآموزی موفق بودید کار یاد گرفتید.

بازار کار خارج از کشورش هم که خیلی فوق العاده است ، دامپزشکی یکی از دو رشته پر درآمد جهان محسوب میشه، تو خیلی از کشورها بخاطر پت شون و تو کشورهایی که روی دامپروري می چرخه مثل استرالیا و انگلیس بخاطر پت و بخاطر صنعت دام بزرگشون اگر شرایط شون رو داشته باشید به نظرم به زحمتش می ارزه و خیلی خوب توی خارج از کشور ازین طریق میشه کسب درآمد کرد.

02 dampezeshki bio 02

 

بنظرم برای انتخاب این رشته اول از همه باید نترس باشید و خسته نشید چون خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر کنین باید کارکنین. چون ماها روی یک حیوان کار نمی کنیم روی حیوان های مختلف کار می کنیم مثلا آناتومی، ۳ تا حیوان مختلف رو باید باهم مقایسه کنین و بصورت مقایسه ای بخونیدش که خب هرکدوم ویژگی های خاص و مختلف خودش رو داره و برای این باید خسته نشید چون خیلی باید کار یاد بگیرید و تمام آینده کاری تون به همین کار یاد گرفتن ها و کار کردنتون توی همین دوران بستگی داره.

ثانیا اینکه چون دروستون مربوط به زیسته و کلینیکال هستش باید به زیست شناسی علاقه مند باشید، قدرت تجزیه و تحلیل بالایی داشته باشید چون بیماراتون قدرت صحبت کردن ندارن و شما باید بتونین با تجزیه و تحلیل تشخیص بدید که بیمارتون چه مشکلی داره و بتونین درمانش کنین.

 

https://saeedghiasvand.com/images/podcast/1401-reshte/Dampezeshki-rotbe.jpg

 

 

راه های ارتباطی با سعید غیاثوند

locationآدرس آموزشکاه : تهران، رسالت، خیابان هنگام، نرسیده به فرجام، ساختمان عتیق، پلاک ۳۹، واحد ۱۳
mobileموبایل : 09199100315 تعیین وقت
phoneشماره تلفن : 02126473180
instaاینستاگرام: saeed_ghiasvand_konkoor
instaآپارات: saeedghiasvand

حاضرین در سایت

ما 479 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آمار سایت

کاربران
88
مطالب
214
نمایش تعداد مطالب
191972

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سعید غیاثوند محفوظ می باشد | طراح سایت ابراهیم پور

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده