مشاورِ تو!

برای اولین بار مشاوره آنلاین تلفنی در سطح کشور توسط مهندس غیاثوند

راه های ارتباطی برای تعیین وقت مشاوره

09199100315  -  02126473180

saeed ghiasvand konkoor slide

دستپاچگي و استرس بیش از حد در جلسة كنكور و راه حل برای آن

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بسياري از داوطلبين كنكور نمي‌توانند در جلسة امتحان از توانايي‌هاي خود استفاده نمايند و به محض اينكه ورقة سؤالات را مي‌بينند دست و پاي خود را گم مي‌كنند ، استرس میگیرند و جهنمي براي خود بر پا مي‌نمايند كه نيا و نپرس؛ به عبارت ديگر، مشكل شما هميشه ندانستن جواب سؤالات نيست با ما همراه باشید.

 

- بسياري از داوطلبين كنكور نمي‌توانند در جلسة امتحان از توانايي‌هاي خود استفاده نمايند و به محض اينكه ورقة سؤالات را مي‌بينند دست و پاي خود را گم مي‌كنند و جهنمي براي خود بر پا مي‌نمايند كه نيا و نپرس؛ به عبارت ديگر، مشكل شما هميشه ندانستن جواب سؤالات نيست، بلكه نحوة جواب دادن شما ممكن است تحت تأثير همان جهنمي كه خودتان آتش آن را فروزان كرده‌ايد قرار بگيرد. 

- وقتي كه دست‌‌پاچگي به سراغتان آمد به خودتان بگوييد : من تمام تلاش خود را نمو‌ده‌ ام و هم اكنون هم هر چه قدر توانايي داشته باشم به سؤالات جواب خواهم داد.

 

26 dast pachegi


- در جلسة كنكور، با آرامش كامل در صندلي خود بنشينيد و به خود تلقين نماييد كه من قادر خواهم بود كه به سؤالاتي كه قبلاً آنها را مطالعه نموده‌ام جواب بدهم. اگر در جلسة كنكور عجله و شتاب داشته باشيد و دست‌پاچگي به شما غلبه نمايد فراخواني حافظه‌تان مختل خواهد شد و قادر نخواهيد شد كه مطالب خوانده شده را به خاطر بياوريد؛ علاوه بر اين، ممكن است در علامت زدن به تست‌ها دچار اشتباهاتي از نظر شماره بشويد و پاسخ‌نامة خود را قلم خورد نماييد و دچار معضلاتي شويد كه اصلاً مربوط به توانايي علمي شما نيست.

-  دست‌پاچگي بدترين حالت را از نظر رواني ايجاد مي‌نمايد و مزاحمت زيادي را بوجود مي‌آورد و توانايي‌هاي با‌ لقوة شما را خنثي مي‌سازد و شما را وحشت‌زده مي‌كند، گويي اصلاً مطالعه‌اي نداشته‌ايد و با مطالب غريبه هستيد؛ دست‌پاچگي، فرصت‌هايتان را از شما سلب مي‌نمايد. شما بايستي با پرهيز از دست‌پاچگي، از فرصت‌هاي خود در جلسة امتحان به نحو احسن استفاده نماييد. شما اگر آرامش داشته باشيد با ناباوري متوجه ظهور پاسخ‌ها خواهيد شد طوري كه تا بحال انتظارش را نداشتيد.

 

- چند نكته دربارة ترس از كنكور:
1 - شما اولين نفر نيستيد كه از كنكور مي ترسيد؛ همه از كنكور مي‌ترسند حتي آنهايي كه قرار است نفر اول كنكور شوند.
2 - مقداري از اين ترس لازم است و باعث آمادگي شما در كنكور مي‌شود.
3 - علت اصلي ترس شما ساده است: «سرنوشت شما با كنكور رقم مي‌ خورد».
4 - شما نبايد ترس از كنكور را به عنوان سدي سر راه خود قرار بدهيد.

 

 "عجله و دست‌پاچگي ناشي از ترس از امتحان، دشمن درجة يك شماست"

 

- شما ممكن است شب قبل از كنكور به علت اضطراب و دلواپسي خوابتان نبرد و اين موضوع باعث خستگي عصبي شما در جلسة كنكور شود؛ همچنين افرادي هستند كه بيش از اندازه عجول و دلواپس هستند براي غلبه بر بي خوابي شب قبل از كنكور بايد در اتاق آرامي دراز بكشيد و با چشمان بسته از شماره صد تا يك به صورت معكوس بشماريد (البته به طور ذهني نه زباني) و اگر تا رسيدن به شمارة يك خوابتان نگرفت مي‌توانيد اين كار را تكرار كنيد تا زماني كه خوابتان بگيريد؛ اگر در وسط شب از خواب بيدار شديد و خوابتان نگرفت مي‌توانيد شمارش معكوس را انجام بدهيد. همچنين براي غلبه بر بي‌خوابي شب قبل از امتحان، شما مي‌توانيد با مشورت پزشك‌تان يك عدد قرص اگزازپام (oxazepam)، يك ساعت قبل از خواب مصرف نماييد؛ همچنين براي غلبه بر دلواپسي جلسة امتحان شما مي‌ توانيد يك عدد پروپرانولول (propranolol)، ده ميلي‌ گرمي، يك ساعت قبل از جلسة كنكور، البته با مشورت پزشك خويش مصرف نماييد. تاکید می کنم اینکار با مشورت پزشک باید انجام گردد .

 

سعید غیاثوند | مشاور و برنامه ریز کنکور

موفق باشيد

articles

Our Rating: 95% - 31 votes
95%

راه های ارتباطی با سعید غیاثوند

locationآدرس آموزشکاه : تهران، رسالت، خیابان هنگام، نرسیده به فرجام، ساختمان عتیق، پلاک ۳۹، واحد ۱۳
mobileموبایل : 09199100315 تعیین وقت
phoneشماره تلفن : 02126473180
instaاینستاگرام: saeed_ghiasvand_konkoor
instaآپارات: saeedghiasvand

حاضرین در سایت

ما 534 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آمار سایت

کاربران
88
مطالب
214
نمایش تعداد مطالب
191987

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سعید غیاثوند محفوظ می باشد | طراح سایت ابراهیم پور

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده