مشاورِ تو!

برای اولین بار مشاوره آنلاین تلفنی در سطح کشور توسط مهندس غیاثوند

راه های ارتباطی برای تعیین وقت مشاوره

09199100315  -  02126473180

saeed ghiasvand konkoor slide

اصول جمع بندی و نکاتی درباره آن

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همانطور که قبلاً گفتم جمع‌بندی از یک سری اصول و روش پیروی میکنه که حتماً باید به آن پرداخت بشه ! اولین و مهترین چیزی که تو جمع بندی باید بدونی اینه که روش دوره ی هر درس با درس دیگه فرق میکنه ! قرار نیست روشی که برای خوندن فیزیک داری روی زیست و شیمی جواب بده.

 "اصول جمع بندی"

- همانطور که قبلاً گفتم جمع‌بندی از یک سری اصول و روش پیروی میکنه که حتماً باید رعایت شه! اولین چیزی که تو جمع بندی باید بدونی اینه که روش دوره ی هر درس با درس دیگه فرق میکنه ! قرار نیست روشی که برای خوندن فیزیک و اقتصاد داری روی زیست و شیمی و روانشناسی هم جواب بده.


- ما دروس رو به سه دسته تقسیم می کنیم :
1 - دروس تستی
2 - دروس خواندنی
3 - دروس تستی خواندنی

38 jambandi Copy

 

" من به طور کلی نکات مربوط به این دروس رو بهت میگم . بقیه اش رو باید تو برنامه ای که بهت میدم پیاده کنی و یه جمع بندی خوب داشته باشی.

1 - دروس تستی :
این دروس، دروسی هستند که اساس و مبنا شون بر پایه ی تسته. اما یادت باشه نه به این معنا که خوندن توشون تعریف نمیشه. مثل فیزیک،ریاضی،اقتصاد،عربی،زبان.
- برای جمع بندی این دروس تو نیاز به زدن یه سری تست جامع داری! تست جامع یعنی چی؟قبلاً که تست میزدی ۱۰۰% به سوالهایی برخوردی که باهاشون مشکل داشتی . این تست ها تست های نشان دارن.خیلی از بچه ها می پرسند آقا شما میگی تو دوران جمع بندی واسه این دروس تست بزن. این همه تست وجود داره از کجا شروع کنم؟جواب من هم این تست‌های نشان داره. پس از همین الان تست هات رو نشاندار کن. یعنی به هر تستی که بر میخوری و بلدش نیستی یا اگه حس می کنی نکته ی خاصی تو سوال هست که قابل تامله دور عدد اون سوال رو خط بکش تا از بقیه ی تست ها جدا بشه. خوب برگردیم سر جمع بندی! شما تست های نشاندار تو که میزنی دو تا اتفاق میفته! یا درصد ۵۰ وزیر ۵۰ هست یا بالاتره! اگه درصدت بالای ۵۰ هست به این معناست که رو نکات درس مسلط هستی . تو این مورد باید سعی کنی دو روز سه روز یکبار تست های جامعت رو ادامه بدی که از تسلط نیفتی. در غیر این صورت شما نیاز داری جزوه یا کتاب درسی تو دوباره مطالعه کنی و تو برنامت از اون مبحث تست بزنی. این دفعه تستهایی که نشان دار نیستند. تا به تسلط برسی. راجع به دروس تستی حرف زدیم حالا بریم سراغ دروس خواندنی.


2 - دروس خواندنی :
پایه و اساس این دروس مطالعه است. اما نه به این معنا که زدن تست توشون تعریف نشده.
دروسی مثل: زیست دینی و دروس رشته های انسانی. جمع بندی برای این دروس به این شکله که طبق برنامه‌ای که بهت میدم باید درس ها مرتب خوانده بشه و بعد از مطالعه ی کامل ،تست زدن شروع بشه.فرق این دروس با دروس تستی که نحوه مطالعه اش ربطی به درس‌های تو آزمونت نداره! در هر حال و در هر صورت برای مسلط تر شدن هرچه بیشتر باید به طور مرتب مطالعه داشته باشی.


3 - دروس تستی خواندنی :
این دروس هر دو کار رو شامل میشن و کار جمع بندی تو این دروس یه مقدار وقت بیشتری ازت میگیره. مثل: ادبیات و شیمی. همونطور که میدونی شیمی از دو بخش حفظیات و مسئله تشکیل شده و لازمه که بدونی طی چند سال اخیر شیمی از حالت صرفاً مسئله در آمده و نکات مهم حفظی هم مورد سوال قرار میگیره و سوال‌های سختی هم ازشون طرح میشه. پس خیلی مهمه که بدونی شیمی صرفا یه درس تستی نیست. ادبیات هم همینطوره! بخش قرابت،آرایه،املا و زبان فارسی کاملاً تستی هستند.
اما لغت و تاریخ ادبیات حفظی.پس لازمه که دو روش جمع بندی تستی و خواندنی برای این دروس لحاظ بشه.در آخر باید بهت بگم که این نکات کلی جمع‌بندی هست و نحوه ی درست برنامه‌ریزی برای دروست رو من برات تعیین می کنم پس حواست به اجرای برنامت باشه . با جمع‌بندی درست خیلی از مشکلاتت مثل فراموشی،عدم تسلط و استرس ناشی از اینها حل خواهد شد.

 

سعید غیاثوند | مشاور و برنامه ریز کنکور

موفق باشيد

articles

Our Rating: 90% - 30 votes
90%

راه های ارتباطی با سعید غیاثوند

locationآدرس آموزشکاه : تهران، رسالت، خیابان هنگام، نرسیده به فرجام، ساختمان عتیق، پلاک ۳۹، واحد ۱۳
mobileموبایل : 09199100315 تعیین وقت
phoneشماره تلفن : 02126473180
instaاینستاگرام: saeed_ghiasvand_konkoor
instaآپارات: saeedghiasvand

حاضرین در سایت

ما 270 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آمار سایت

کاربران
88
مطالب
214
نمایش تعداد مطالب
190900

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سعید غیاثوند محفوظ می باشد | طراح سایت ابراهیم پور

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده